söndag 31 mars 2019

Pensé-premiär


Trots att det faktiskt snöade i morse (jajemen!) så fick jag ändå vårkänslor och bestämde mig för att pigga upp lite på balkongen. Och eftersom jag fick ett presentkort hos Interflora begav jag mig av till Blomsterhusets bindericentral och handlade lite. Och lite är ordet; i år ska jag inte - betonar inte - fylla balkongen med så mycket blommor och grönt att det knappt går att få plats själv därute, som jag brukar göra. Så det blev bara fyra små penséer och en krokus.

Och mina övervintrade murgrönor i bakgrunden!
 Penséer är ju alltid trevliga så här års när man inte törs plantera något annat utifall det blir frost men de dör ju aldrig, så man får dras med dem hela sommaren när man har tröttnat på dem för längesen.

Men just nu känns de väldigt uppiggande.


Även den lilla krokusen känns vårig och lyser vackert solgult.


Även de orangea penséerna sprider lite färgglädje.


Förhoppningsvis syns mina små färgklickar även från gatan men det viktigaste är ju att de syns inifrån, eller hur!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...