fredag 10 maj 2019

Nordiska klanger


Då var sista abonnemangsföreställningen för säsongen över. Den här gången på temat Nordiska klanger med Sibelius, Grieg och Pratté (som trots namnet tydligen var både tysk till börden och verksam i Norrköping). Det var även den hittills första gången jag har varit med om harpa som solo-instrument.

Innan konserten gick vi matmonster till nyöppnade restaurang Vyn för att kolla in menyn.

Jag valde att testa den grillade tonfisken med wasabichips, ärtröra, chili och sjögräs,


Örtrullad kalvfilé med örtkroketter, ramslök, rödvinssky och grön tomat samt


Pavlova på krusbärskompott med citron och timjancurd till efterrätt.


Det var alltihop jättegott och jag blev faktiskt behagligt mätt, trots att allt såg så litet ut när det kom in.

Miljön var mysig och själva vyn var helt ok - vi såg bl a vad folk åt till middag i Katscha - men jag tror nog att den (vyn, alltså) kommer att vara riktigt maffig när det är mörkt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...