lördag 20 juli 2019

Mot Vadstena 2019


Årets Östgöta-tur med avslut i Vadstena gick av stapeln igår. Som vanligt började vi med att äta lunch, den här gången på Löfstad, så att vi klarade oss hela vägen till fika på Väderstad Centralkonditori. Bakelserna var nog bra men hur de har lyckats få ett omnämnande i White Guide när de bara har en sorts svart (pås-)te - Earl Grey, dessutom - är ett mysterium!



Nåja, mätta och belåtna (efter att jag hade fått tillhandahålla mitt eget te i Väderstad) begav vi oss mot Naturum Tåkern.


Där har jag aldrig varit tidigare men det visade sig vara ett särdeles trevligt ställe! Vilken utsikt!


Sedan bar det av mot Vadstena. Nytt för i år var ju att vi inte skulle avsluta i Vadstena utan utanför Vadstena, eftersom Shakespeare på Gräsgården har flyttat in i en foderfabrik utanför och numera kallar sig för Shakespearefabriken.

Och till slut var det dags att passera de gula dörrarna för att avnjuta Den skotska pjäsen.


Och det var verkligen en njutning! Kanske för att de är så lyckliga över sin foderfabrik så gav de järnet. Lysande skådespel rakt igenom och riktigt häftig ljussättning. Själva lokalen var också cool och de utnyttjade den på ett utmärkt sätt. Det blir nog riktigt bra i framtiden.


De har även fått ett utrymme för ett café också, så för första gången bokade vi fika i pausen och njöt av utsikten mot Vadstena.




Men jag måste erkänna att det kändes konstigt att inte släpa runt på en ryggsäck fylld av paraply, regncape, varm tröja, halsduk och vantar som jag vant mig vid de senaste 15 eller så åren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...