tisdag 11 februari 2020

Färgblind?

Johnells har haft (har fortfarande, tror jag) rea och på johnells.se hittade jag den här fina Sand-kjolen för ett - vad jag tycker - överkomligt pris, så jag beställde den. Jag tyckte speciellt mycket om färgerna:


Därför blev jag lite förvånad när den kom och visade sig se ut så här:


Det kanske är så att jag lider av en tidigare oupptäckt form av färgblindhet men jag tycker i alla fall inte att de är samma färg! Och nog för att det kan hända att en färgnyans inte ser exakt likadan ut på bild som i verkligheten men de brukar i alla fall röra sig inom samma skala. I och för sig tycker jag att den blåaktiga kjolen är snygg men det är inte "min" färg och jag har inget att ha den till så den åker tyvärr tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Vad kallade de färgen? Kameleont? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det skulle ju ha passat! Men det stod ingen färg specificerad, vilket fick mig att tro att det bara fanns en färg. Fel av mig, tydligen...

      Radera

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...