söndag 23 februari 2020

Födelsedagsparty

Det är inte så ofta man blir bjuden på stora, roliga fester nuförtiden men igår hände det! Det var Mia som fyllde... - låt oss nöja oss med att säga "jämnt" - och hade bjudit in ett 60-tal av sina närmaste vänner och släktingar på kalas. Och vilket kalas sen! Det stod visserligen att man skulle bjudas på "mat och dryck" men man har väl varit med förr så jag förväntade mig en skål chips, några salta pinnar och kanske en tårta men alltså Wow! Trerätters middag med räkröra till förrätt, vinkokt majskyckling med sidfläsk, champinjoner och potatispuré (slurp!) som huvudrätt och chokladkaka med limefromage och färska bär till efterrätt. Om jag överhuvudtaget ska gnälla på någonting så är det att det var så mycket mat att jag blev alldeles proppmätt. Och det gick ju inte att lämna någonting eftersom det var så himla gott...

I alla fall så strålade jubilaren i kapp med lysrören i taket.


Det hölls en hel massa mer eller mindre högtidliga tal också - här av jubilarens mamma och syster.


Aktiviteter stod också på schemat. Först en frågesport om vad man visste om Mia (jättesvåra frågor!) och sen en musik- och årtalsquiz. Vårt bord lyckades komma på en delad andraplats pga att ingen av oss var nåt vidare slängd i årtal. (Årtalen började på 1960 och som vi alla vet så har jag betydligt bättre koll på vad som hände för minst 200 år sen). Men det gjorde inget att vi inte vann eftersom det inte fanns några priser att vinna, bara lite tvivelaktig ära.

Mot slutet av kvällen kom karaoken fram också. Som tur var blev det inte enmanskaraoke (jag var inte tillräckligt full för det!) utan mera varianten där alla sjunger med.


Och då menar jag verkligen alla!


Och man skulle kunna tro att Mia och jag hade pratat ihop oss om att har svart och grönt på oss men det var mera en fråga om att vi båda har sådan ypperlig smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...