onsdag 26 februari 2020

På frisörskolan


Jag hade ingen aning om att vi hade ett frisörgymnasium nästan alldeles inpå knuten från jobbet förrän Anneli tipsade mig om det. Och då var jag ju naturligtvis tvungen att gå dit och testa.


Jag blev tilldelad en elev som hette Emma (eller kanske tvärtom - hon blev tilldelad mig?) Som vanligt började vi med före-bilder och visst ser håret alldeles särskilt slitet och gråtrist?



Men nu har det fått liv och lyster och t o m lite lockar eftersom Emma ville träna på det.



Det tog lite längre tid än jag är van vid men jag blev lika nöjd och eftersom det ligger så nära jobbet blir ju restiden kortare. Jag har i alla fall redan bokat en ny tid till i maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...