tisdag 31 mars 2020

Hemmagympa


Nu när man dels sitter hemma och jobbar och dels inte vågar gå i närheten av gymmet, så är det viktigt att man hittar andra vägar att röra sig på. Så när jag upptäckte att SVT1 har Hemmagympa varje vardag 09:40-10:00 för oss som jobbar hemifrån så bestämde jag mig för att hänga på det. Igår var första tillfället och jag var ganska inställd på att det skulle vara stillsam husmodersgymnastik, kanske mest lite stretching - men det var det inte. Jag blev både varm och lite flåsig, för att inte tala om att jag har skaplig träningsvärk idag. Antingen var det ett rejält träningspass eller också är jag mer otränad än jag trodde! (Det kan vara så...)

I alla fall, idag tänker jag klä om till träningskläder och sätta på TVn kl 09:40 och så får jag hoppas att det blir mer stretching så mina stackars värkande muskler får vila lite.

4 kommentarer:

  1. Körde passet idag. Bra idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja! Tredje dagen för mig och det verkar som tur är att det är lite mer styrka-/muskelträning varannan dag och mer fokus på stretch och rörlighet varannan. Idag kändes det lite tuffare så jag hoppas på lugnare i morgon.

      Radera
    2. Måste ju hålla upp träningssatsningen vi inledde. :-)

      Radera
    3. Menar du träningssatsningen vi inledde 2006? ;-)

      Radera

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...