tisdag 21 april 2020

Butiksdöd


Undrar hur det här ska sluta! Butikskedjorna kursar en efter en - Flash, Polarn & Pyret, MQ och nu senast Masai Sverige och Norge.

Jag gillar ju Masai men jag handlar aldrig online eftersom deras storlekar inte går att lita på. I min garderob finns Masai-plagg i stl S-XXL och man kan aldrig veta vilken storlek man har i vilket plagg. Med det i åtanke tog jag en sväng till Masai Outlet och bunkrade lite medans det finns att få tag i.

Det blev några plagg med 70% rabatt:

ett par grå s k capri-byxor (på mig är de hellånga) för 240kr (799kr),


ett par ljusblå leggings för 165kr (549), och...


...en svart topp för 225kr (749)


Och så slank det med en vit topp för 375kr (halva priset) också.


Det lite märkliga är att jag ju gillar Masai för att de är så färggranna men de senaste gångerna jag köpt Masai har det blivit vitt, svart och grått...

Då är det väl tyvärr bara att vänta på besked om vem som går i konkurs nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...