tisdag 7 april 2020

Påskpyntar

Nu är det ju snart påsk och jag älskar ju att pynta! Så i helgen var jag nere i källaren och letade reda på mitt påskpynt och tänkte sätta igång och påskpynta med en gång - men...

Av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att jag skulle storstäda först, så det tog lite längre tid än jag hade tänkte mig.

Men till slut är (nästan) hela nedervåningen färdigstädad och -pyntad. Jag är övertygad om att jag har en påsklöpare någonstans men den lyckades jag inte hitta, så en grå löpare fick hoppa in som vikarie i stället - så jag hade någonting att ställa mina Indiska-ägg på. (Och i år har jag faktiskt inte köpt något nytt ägg!)


Några av mina kycklingar fick kampera ihop...


...och en annan fick hålla min docka sällskap.


Blåkulla är ju stängt i år pga corona-viruset, så Doris får nöja sig med att flyga omkring i trappan.


Och ingen påsk är komplett utan en påskwettexduk med en söt kattunge på och en gul skrubbsvamp, eller hur!


Nu är jag i alla fall halvredo för påsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...