lördag 2 maj 2020

Piffiga piroger


Äntligen matlagning på min nivå! Jag rensade i min recepthög och hittade denna utrivna sida från någon tidning. Barnens kockskola - passar mig precis, men det som gjorde mig mest intresserad var faktiskt att jag redan hade alla ingredienser hemma. Ja, utan pizzadegen, då, men det var ju snabbt avklarat.

Framförallt gillade jag att det var bilder man kunde följa i stället för långa textstycken - så borde det alltid vara.


Det svåraste var nog att få de uppvikta kanterna att inte rasa ner...


Och de både såg trevliga ut och luktade gott när de var i ugnen.


Och smakade gott gjorde de också men jag upptäckte att de var riktigt mättande, så en - tillsammans med lite sallad - räcker åt gången. Och de går att frysa också! Åtminstone hoppas jag det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...