måndag 29 juni 2020

Helgarderad

Efter att jag lite obetänksamt var ute och trampade i skogar och kohagar i jakt på ruiner förra veckan kom jag på att jag kanske skulle boosta upp mitt TBE-vaccin en aning. Med tanke på att jag ofta handlar först och tänker sen är det bra om man är helgarderad med alla vaccinationer (och försäkringar) som finns på marknaden. Och när jag ändå var där passade jag på att vaccinera mig mot lunginflammation också. Så här i corona-tider kan man inte vara för försiktig.

Men på vägen ut upptäckte jag att det även finns ett nytt vaccin på marknaden SOM JAG INTE HAR TAGIT ÄN! Så kan vi ju inte ha det...


Jag känner flera som har haft bältros och alla säger att det är bland det mest smärtsamma de har varit med om. Huva! Så när jag ska gå och ta den sista TBE-sprutan den här femårs-perioden ska jag nog passa på att ta en mot bältros också. Sen tror jag att jag är vaccinerad mot allt utom covid-19. Och när det vaccinet väl kommer ska jag stå bland de första i kön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...