torsdag 25 juni 2020

Nostalgi i helveteshettan

Fy för den lede vad olidligt varmt det är! Måtte det inte hålla i sig alltför länge...

Jag hade tänkt ta mig ut till Hageby och gå på Stadsmuséets vandring idag men var rädd att få en hjärtinfarkt i värmen om jag cyklade. Så i stället för att cykla tog jag spårvagnen, vilket förmodligen var ännu varmare än att cykla. Men jag kom dit i alla fall och tillbringade en trevlig timme med att nostalgisera över platser där barn jag lekt. Jag är ju uppvuxen i Hageby och minns bl a hur vi lekte på stenhällen på Vrinnevigatan men jag minns inte att det fanns så häftiga hällristningar där.


Efter vandringen blev det mat- och vätskekontroll på Lindahls - och så lite glass efter det. En toppenkväll, alltså!


Jag trivs riktigt bra med att bara sitta hemma och jobba och se på TV men när jag väl kommer ut och träffar folk så är det alltid jättetrevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Att flytta eller inte flytta?

Hmm, helt plötsligt angreps jag av en vild lust att flytta. Så jag har redan varit och tittat på tre olika lägenheter på två dagar och har h...