fredag 5 juni 2020

Utflykt med blåst och blommor

Det är alltid lika trevlig att upptäcka ett nytt smultronställe, så när Anneli och jag fick tips om Agetomta gård från en annan arbetskamrat var vi naturligtvis tvungna att åka dit och fika efter jobbet.


Det blåste en hel del men man satt hyfsat skyddad på den lilla terrassen, där man kunde blick ut över ägorna.


Det fanns både hjortar och mufflonfår att titta på men de var på ett långt avstånd så man såg inte så mycket. Däremot blev jag oerhört upphetsad av att se en fasantupp vandra omkring längs vägen när vi åkte därifrån. Vi har inte så många fasaner här inne i stan - inte ens i Folkparken! - och som inbitet stadsbarn blir jag ju alltid till mig av att se vilda djur på nära håll!

Visst är han vacker!

Eftersom vi åkte förbi Lundby blommor på vägen så passade vi på att ta en sväng i deras alla växthus också. Det fanns en himla massa blommor att välja på och jag passade naturligtvis på att handla när jag ändå hade skjuts.


Det blev fyra pelargoner (förstås!), en dahlia och en million bells som nu ska planteras ut på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...