fredag 10 juli 2020

Road Trip västerut

Det är inte klokt vilken tur jag har haft med vädret på senaste tiden! I tisdags var det soligt, regnfritt och lagom varmt hela dagen när vi var på djurparken och idag var det samma sak på Linda, Niclas, Anders och min traditionella sommarutflykt. Helt perfekt väder!

Vi började med go'fika på Boställets Vedugnsbageri i närheten av Vreta kloster.


Det fanns en hel del gottigt att välja på - jag testade en vaniljbulle till teet - och jag är glad att kunna meddela att de hade "riktigt" te där också!


Utsikten därifrån var både vacker och dramatisk.


Och solen värmde lagom skönt!



Efter fikat bar det av till Fornåsa och loppisen där. Tyvärr har ju jag ingen plats kvar hemma för fler prylar så det blev mer rekognoscering än shopping.



När vi började bli lite hungriga var det dags att inta beställt bord på anrika Göta Hotell i Borensberg. Och jag måste säga att laxen där var det absolut inget fel på!



Det visade sig finnas en loppis även i Borensberg - Qvarn Nostalgi (jag gillar stavningen!) - men det blev inget inhandlat där heller.

(Jag tror det är första gången jag har varit på loppisrunda och inte köpt någonting - bör jag oroa mig?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...