söndag 23 maj 2021

Färg på balkongen

Nu när risken för frost i stort sett är över ville jag börja pynta lite på allvar på balkongen. Typiskt då att det har varit regnigt nästan hela helgen, så jag har fått rusa ut och pyssla mellan skurarna. 

Jag köpte några blommor - mest pelargoner - tidigare i veckan och bestämde mig för att försöka färgkoordinera lite i stället för att bara blanda färger huller om buller som jag brukar.


Så jag började med en liten rosa grupp i en balkonglåda.
 

Och naturligtvis det gamla beprövade röda pelargoner och murgröna i en annan balkonglåda.


Jag hittade även några blommor som låg mer åt det orange-röda hållet, så de fick en plåtbalja att samsas i.

Det var faktiskt allt för den här gången och det känns lite futtigt med tanke på att jag brukar ha så mycket växter på balkongen att jag knappt kan röra mig i vanliga fall. Men OM det slutar regna någon gång i någorlunda närtid tänkte jag naturligtvis ta en sväng till närmaste blomsteraffär och köpa lite mer blommor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...