onsdag 26 maj 2021

Tråkdag = bakdag


Idag har det banne mig regnat hela dagen utan uppehåll! Det är nog mer vatten än jord i mina (färgkoordinerade) "rabatter" på balkongen nu men jag har inte ens haft lust att gå ut och kolla. Jag gläntade på balkongdörren i någon halvminut men det var så ruggigt att jag blev riktigt frusen bara av det. 

Så vad gör man för att få upp värmen lite en sån här dag? Jo, man kan ju baka någonting! Och det gjorde jag. Som tur var hade jag alla ingredienser hemma - och ett recept - så det var bara att sätta på ugnen och börja blanda ingredienserna.


En vacker focaccia blev resultatet och inte nog med att den spred värme och väldoft medan den var i ugnen...

...den blev god till eftermiddagsfikat också.

Det här ska jag nog göra fler gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...