torsdag 3 juni 2021

Quiz Queens

På sommarhalvåret händer det ju ibland att jag blir inbjuden att vara med i Lag Quiz Queens på Badgers Musikquiz på Hugo och igår var första gången för året. Det var nog även första gången för året som jag överhuvudtaget var ute på lokal, så jag kom knappt ihåg hur man uppför sig bland folk.


Kvällens tema var svensk musik och jag är ju inget vidare på musik, svensk eller inte, så jag bidrog inte med så mycket. (Annat vore det om frågorna handlade om antikens underverk eller obskyr grekisk mytologi - där är ju jag i princip oslagbar, som vi alla vet). Jag fungerade mest som en maskot.

Så, jag ägnade större delen av kvällen till att äta min kycklingsandwich och nicka instämmande till de andras förslag.
 

Döm då om allas vår förvåning när det visade sig att vi faktiskt hade vunnit tredje pris! Alltså, WOW! Jag har faktiskt varit med om en gång tidigare att vi vann ett av tröstprisen, alltså de som lottas ut, men här vann vi faktiskt ett riktigt pris. Jag måste vara en väldigt lyckosam maskot...

Själva priset spelar ingen roll, bara det att vi vann! Hoppas det blir fler tillfällen till quiz i sommar. Men då får jag nog ta med mig eget te. Det visade sig nämligen att de bara hade rött och grönt te på Hugos. Stoooort minus för det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...