torsdag 17 juni 2021

Sommarbok

Jag har fått Kulturföreningens sommarbok nu och det blev Emily Henrys Strandläsning. Jag vet ingenting om den, så jag hoppas den är bra.


Det passar ju bra med en ny bok nu när jag har läst ut The Thursday Murder Club. Ärligt talat är jag lite besviken på den, förmodligen hade jag för höga förväntningar. Alltså, den är inte dålig men inte fantastisk heller. Den är helt OK. Jag tror att många recensenter har snöat in på att det är pensionärer som är huvudfigurer men annars är den inget speciellt. Det är som Fem på äventyr, fast de är 70+ och har ingen hund utan en tam polis istället. Den är lite smårolig emellanåt men jag tyckte den första halvan var lite seg. Den tog sig mot slutet, dock. En feelgod-deckare i pensionärsmiljö, typ.

Jag hoppas Strandläsning visar sig vara bra sommarbok. Men jag tror inte det finns någon mördare i den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...