måndag 6 september 2021

Östgötadagar på balkongen

Det blev inga Östgötadagar för mig i år eftersom ingen ville följa med och jag inte ville åka själv. Så jag fick ha egna Östgötadagar på balkongen i stället.

Efter lite inköp på Blomsterhuset var det dags för planterandet...


Det känns som om hösten kom så hastigt i år, så många av mina sommarblommor blommar fortfarande friskt och det känns lite fel att kasta dem då. Så istället blir det - åtminstone till att börja med - lite blandat sensommar/höst på balkongen i stället. 

T ex min murklocka (tror jag den heter), till vänster nedan, som hade vissnat ner helt fick helt plötsligt nytt liv och började blomma igen. Även min petunia i mitten fortsätter att blomma. Båda får vara kvar ett tag och fick sällskap aven ny aster i balkonglådan.


Den andra balkonglådan fick bara nya växter.


De bortrensade, men inte helt döda (än), växterna får samsas i en och samma kruka så länge - i väntan på frosten!

Och resten av höstväxterna fördelades på mina zinkbaljor - den lilla:

Den mellanstora:

Och den stora:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...