onsdag 23 mars 2022

Spelhåla med klass

Inte nog med att jag började baka focaccia till spelkvällen redan i morse - jag dukade bordet innan jag sprang iväg och klippte mig på lunchen också. (Det blir lite spretigt när man inte har mer än max fyra st av någonting och man ska ha sex gäster.)

 
Trots det kom jag lite efter i mitt kockande, så mina gäster fick vänta lite mellan rätterna. Men de verkade inte fara illa ändå.

 
Det blev sötpotatissoppa (med focaccia, getost och valnötter i honung) till förrätt, spenat- och ricottalasagne till huvudrätt och päron- och mintchokladkaka med glass till efterrätt. Ingen spottade ut maten (när jag såg på i alla fall) och det t o m frågades efter recept, så jag tolkar det som att det gick att äta.

 
Och så spelade vi Mini-Sybarit efter maten. Och det är allt jag har att säga om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En fullmatad dag

Puh, vilken dag det har varit! Det har varit full fart hela tiden. Jag har: * varit hos tandhygienisten * sålt en lägenhet *köpt en lägenhet...