torsdag 23 juni 2022

Nybliven brillsnok

Jag har ju ganska länge använt glasögon till terminalarbete, se på TV, gå på teater osv men har för övrigt tyckt att jag har alldeles utmärkt syn för allt annat. Min optiker håller dessvärre inte med och anser nu att jag behöver bli brillsnok på heltid. Som tur var så hade de (optikern) ett erbjudande om två för en, så jag är nu stolt ägare av inte färre än tre par glasögon (två "ordinarie" + ett par terminalglasögon). Det kommer säkert att behövas två par av de ordinarie eftersom jag garanterat kommer att slarva bort det ena paret och behöver det andra paret för att leta reda på dem.

Så, så här kommer jag alltså att se ut hädanefter:

 
Eller så här:

 
Eller - om vi ses på mitt rum på jobbet (eller på ett Zoom-möte) - så här:


Det kommer nog att ta ett tag innan jag vänjer mig, dock! Jag raglar omkring och slår emot saker som ett gammalt fyllo, så det är ju tur att det är midsommar snart - så jag smälter in...😊

Trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...