söndag 11 december 2022

Jul på Löfstad 2022

 
Igår var det dags för Ulrikas och mitt traditionsenliga (sedan åtminstone 2014) julmarknadsbesök på Löfstad. I år fick vi dock inte med oss Ebba, som ansåg att hon hade roligare saker för sig hemma. Om hon bara visste hur trevligt Ullis och jag hade, skulle hon nog ångra sig!

Det blev som vanligt lite shopping av, bl a en keramik-hyacint eftersom jag har upptäckt att jag blir lite nysig av riktiga hyacinter.

 
Och så var det den obligatoriska rundvandringen i paradvåningen. Det känns som jag borde kunna guida själv här snart. Men jag måste ge dem att de alltid verkar ha plockat fram något nytt ur gömmorna varje gång man är där...

 
Det var lite annorlunda i år från tidigare, bl a så var det lite andra utställare än vanligt - vilket inte gör mig något. Men dessutom hade man ett fika-tält utomhus i stället för i ena flygeln. Det fanns även korv och hamburgare att äta utomhus.

 
Det var helt OK att sitta på en fårfäll vid elden och äta ett tag men efter en stund började det dra lite om ryggen, så vi bestämde oss för att fika någon annanstans.

 

Så vi åkte till Lindahls på Ingelsta och kalasade på varsin kladdkaka i stället. Ulrika valde en saffrans-kladdkaka med grädde och hallonsylt på.

Jag tog en vanlig kladdkaka med grädde men fick lite sylt, jag också! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bet Your Brain igen

  Vi spelade tydligen Bet Your Brain hos Irmeli förra året, något som jag verkar ha förträngt. ( Men bloggen ljuger ju aldrig! )   Jag minns...