onsdag 15 februari 2023

Som ett brev på posten...


Jag trodde det skulle vara en enkel sak att byta ut en bokstav i efternamnet men det har visat sig vara lite mer komplicerat. Häromdagen kom ett brev från Trafikverket: "Skatteverket har informerat oss om att du har bytt namn eller personnummer. Ditt körkort behöver därför förnyas". 

Bytt namn! Det är ju för fasen bara en liten fjuttig bokstav som är ändrad! Men tydligen räknas det som namnbyte i alla fall. Hade jag vetat det hade jag lika gärna kunnat byta till något helt nytt medan jag ändå var i gång.

Mitt körkort är ju bara ett år gammalt men nu får jag göra om allting igen. Jag får gå iväg och fota mig någon dag när jag känner mig lite extra snygg. När nu det blir...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...