söndag 19 mars 2023

Dufweholm

Ibland fyller man år mer än annars och i år är ett sådant år. Igår var det dags för ytterligare ett födelsedags-firande. Jag blev bjuden till trevliga Dufweholm (som jag har velat komma till i åratal!) på lunch och trevligt sällskap.

Efter maten fick man kaffe och te (och kakor) och vi fick sitta i salongerna där Afternoon Tea skulle dukas fram på eftermiddagen.


Vi var ju naturligtvis tvungna att se oss om lite i resten av byggnaden också. Det var lika fint på övervåningen.


 Och vännen Björn stod i ett hörn och underhöll med sin kontrabas(?)! 😁


Det var lika vackert i omgivningarna utanför som inne i huset.

Och jag hade naturligtvis min nya fina sidensjal på mig dagen till ära.


Trevlig miljö och god mat - vad mer kan man önska?

Förutom tårta, då! Vi förflyttades oss raskt till Sultans i Katrineholm och som alltid när vi ska fika delade vi på en hel tårta. Denna gång Princess-tårta.
 

En vanlig syn - vi fyra samlade runt en tårta:

Och tårtan var givetvis god och slank lätt ner.

En kanon-lördag, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...