söndag 12 mars 2023

Råttfällan

 
Jag har sett Råttfällan två gånger förut men aldrig på svenska, så det var riktigt spännande att få se den i Kalbo Kulturs tappning den här gången.

Det var riktigt bra. Rutinerat och skickligt med bara något enstaka måttligt överspel. Jag kom faktiskt ihåg vem mördaren var från de tidigare uppsättningarna men det var i princip också det enda jag kom ihåg, så det kändes ändå lite nytt.

Som alltid med Kalbo, så bjöds det på fika i pausen men jag avstod både mitt te och min bulle.

Inte för att det var något fel på endera, utan snarare för att jag var mätt efter den halva pizzan på Mocca Deli före föreställningen.

Hallon- och vitchokladcheesecaken till efterrätt kan också ha bidragit till att jag var så mätt, nu när jag tänker efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...