måndag 10 april 2023

Vår?

 
Törs man lita på att det är vår nu? Jag blev ju lurad att plocka upp cykeln ur cykelrummet för några veckor sen - och så blev det vinter igen. Enligt väderprognoserna ska det inte börja snöa igen men man vet ju aldrig... Jag har i alla fall tagit fram cykeln igen i helgen och åkt en liten sväng. Märk väl en liten sväng men jag blev fullständigt slut av den. Det tar nog ett tag innan jag orkar cykla några längre sträckor.

Mina tomat- och paprikaplantor verkar tro på våren i alla fall. Vissa av dem har växt till sig rejält så jag har planterat om dem i lite större krukor. Nu håller vi tummarna att det var det rätta att göra. Men de får nog inte komma ut på balkongen än på minst en månad.


Och på tal om balkongen, så har jag upptäckt att gräslök är både flerårig och frosttålig. I min lilla kruka med gräslök från förra året ser det ut så här:

 
Små, söta gräslöksbebisar på gång. De får nog vara kvar nu när de har besvärat sig med att komma upp.

Dags att köpa jord i veckan så att jag kan komma igång med mina andra odlingsprojekt. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...