tisdag 23 maj 2023

Rensning

Jag börjar känna mig ägd av mina ägodelar och har därför bestämt mig för att avyttra en del av dem. 

Till att börja med har jag rensat bland mina Uppsala/Ekeby och skickat iväg större delen av dem till Auktionsverket. 


En del av dem har jag ju egentligen köpt enbart för att de är U/E och inte så mycket för att jag gillar dem.

Det blev riktigt tomt i hyllorna, faktiskt!

Även min trattgrammofon fick en tripp till Auktionsverket, eftersom jag är trött på att flytta den från ena änden av lägenheten till den andra och att den aldrig passar in någonstans. Den passade in bättre i min gamla lägenhet. Och jag har ju haft den i en herrans massa år - nu kan den få förgylla någon annans hem.

Tyvärr har jag upptäckt att man knappast blir rik på att sälja sina gamla älsklingar men det är i alla fall skönt att veta att jag - när jag någon gång i framtiden ska flytta igen - har färre saker att packa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...