söndag 6 augusti 2023

Diggiloo

 
Jag har inte slutat fira min födelsedag än och idag var det dags igen. Jag fick ju en biljett till Diggiloo av arbetskamraterna och det var ju bara synd att det visade sig vara den regnigaste dagen på hela sommaren.

 
Men stämningen var på topp - eventuellt med lite hjälp av vinet Anneli hade fixat! Hon hade fixat en hel del annat också - som snacks och chips, t ex.

 
Jag har aldrig varit på Diggiloo förut så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Men jag blev minst sagt imponerad. Riktigt proffsigt och fantastiska röster överlag - en bra blandning av gamla scenrävar och folk som jag aldrig hört talas om tidigare (några Idol-deltagare och någon Mello-debutant). Jag är ju lite (läs: väldigt) svag för Daniel Norberg och han var i sitt esse.


Tyvärr hade ju Anneli missat att beställa bra väder, så det regnade i princip hela tiden. Det var en hel del folk som gick under den första delen och ännu fler avvek under pausen men vi vikingar höll ut (det var ju trots allt på Vikingavallen!).

Det var fullt ös så länge det gick - ända tills det började blixtra och åska och man fick avbryta en halvtimme i förväg. Synd men det är sånt man får räkna med när det är sommar i Sverige...

Som tur var hade Anneli även fixat skjuts till och från Vikingavallen - något som jag var väldigt tacksam för när det började regna på allvar. Men jag undrar om hennes man någonsin förlåter mig för att det kommer att ta flera dagar innan hans baksäte är torrt igen...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...