måndag 25 september 2023

I afton: Lola Blau

 
Det är ju alltid lika kul att gå och se föreställningarna som Östgötateatern och Riksteatern ger utanför tätorten. Igår var det dags för I afton: Lola Blau i Åby Folkets Hus.

 
Jag hade medelhöga förväntningar men det var mycket bättre än jag hade trott. Karin Oscarsson fick spela ut nästan hela sitt register och gjorde det med den äran.

 
Jag hade fått för mig att det var något nyskrivet men det var det inte och det kändes väldigt autentiskt. Ett mycket aktuellt tema också!

 
Det var faktiskt premiär men knappast gala - inte ett glas bubbel i sikte! Däremot var det lika spännande som vanligt att se hur lång tid det tog innan de satte på tevattnet i pausen (svar: inte förrän jag hade frågat efter det!)

Och på tal om mat - vi passade på att fyll på med energi på Åby krog innan. Vädret hade vi också med oss och det var tillräckligt somrigt för att sitta ute med solbrillor.
 

Jag tog en pizza Romana. Den var god men jag tror mitt matsmältningssystem anser att jag har överansträngt det lite för mycket den senaste tiden, med kakbufféer osv så den kändes av hela resten av kvällen. Det får bli vatten, bröd och frukt ett tag framåt (eller i nästa vecka, snarare - jag har flera äta-gott-dagar framför mig)

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...