tisdag 16 januari 2024

Mal?

 

Jag tror jag har fĂ„tt mal hemma!đŸ˜± Det fladdrar förbi smĂ„ guldgula flygfĂ€n ibland, de stannar inte för att bli fotograferade men nĂ€r de Ă€r döda ser de ut sĂ„ hĂ€r:


Det Ă€r minst sagt nervöst för nĂ„gon som har sĂ„ mycket ull- och siden som jag. Än sĂ„ lĂ€nge (peppar, peppar!) har jag inte hittat nĂ„got plagg de har Ă€tit upp. Men min Ă€lskade megamatta har de varit pĂ„, sĂ„ den fĂ„r nog gĂ„ till brĂ€nnbart 😭


SÄ just nu Àr det sanering som gÀller! Allt i garderober, klÀdhÀstar, byrÄlÄdor och hyllor ska gÄs igenom, skakas, borstas, tvÀttas och torktumlas (om tvÀttrÄden tillÄter) innan jag kan kÀnna mig nÄgorlunda lugn igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stÀllet för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestÀmt att vi skulle gÄ till Rhododendron-dalen pÄ lunchen och ta med oss lite sallad att Àta dÀr. Men - vÀ...