tisdag 20 februari 2024

Hedvigs kyrka under 350 år

 
Det är inte klokt vilka bra föredrag de har på Föreningen Gamla Norrköping! Igår var det en man (som jag glömt namnet på) som höll ett föredrag om Hedvigs kyrka på ett mycket engagerande och underhållande sätt. Jag fick veta mer om Hedvig än jag någonsin vetat. Och Hedvig ligger mig ju lite varmt om hjärtat eftersom jag enligt mitt pass är född där:


Och pluspoäng till FGN för att de har både te och tekoppar till fikat efteråt (även om jag som vanligt fick hålla med eget te för att slippa Earl Grey)

 
Jag ser redan fram emot nästa föredrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...