lördag 24 februari 2024

Tripp till Tranås

Dags för en utflykt med De Fyras Gäng igen! (Rasmus var inte med, i så fall hade vi varit Fem På Äventyr). Den här gången sammanstrålade vi i Tranås.

Vi inledde med lunch på Restaurang Ban Thai.

 
Där fanns det en buffé med en hel del att välja på: sushi, diverse asiatiska rätter och raggmunk med fläsk (!)

 
Mätta och belåtna inleddes loppisshoppingen. Vi började på Röda korset och hann precis handla lite innan de stängde.

 
Sedan besökte vi Erikshjälpen, som var en av de bästa second hand-butiker jag har varit i! Jag shoppade loss ordentligt där. Återkommer om det...

Och efter en hård dags shopping måste man ju fylla på med energi i form av fika. Stegen styrdes mot Degverkstan.

 
Vi passade på att ta en selfie (groupie?) och skicka som grattishälsning till Mia som fyllde år.


I vanliga fall brukar vi ju köpa en tårta och dela på fyra men det fanns bara en 12-bitars kvar och de andra tyckte den var lite för stor...(?)

Istället festade vi loss på andra godsaker. Linda valde en semla.
 

Och jag hittade en bakelse jag inte vet vad den heter men den var minst sagt smaskig.

Den var även minst sagt mäktig så det kanske var tur att vi inte bestämde oss för tårtan.

Efter det vaggade vi nöjda till respektive bilar och åkte hem. Jag älskar dessa utflykter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...