torsdag 25 april 2024

Event på Akademikliniken

 
Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en uppsjö av olika behandlingar (som inte innehåller narkos och/eller skalpeller) som jag är sugen på att prova.

Så när jag blev inbjuden till ett Klimakterie-event så bestämde jag mig för att gå, trots att jag inte har några direkta hudproblem som kan tillskrivas klimakteriet (tack och lov!). Bara för att, så att säga, etablera en kontakt. (T ex ville jag veta vad man kan göra med min dubbelhaka som har förvandlats till kycklingskinn efter att jag gick ner i vikt!)

Och vilket lyxigt event det visade sig vara! Jag hade förväntat mig lite info, kanske en chokladbit och ett glas päroncider men i stället fick man en trevlig liten tilltuggsbricka...

 
...och lite bubbel, med eller utan alkohol!

 
Förutom information om olika behandlingar, fick vi även en live-demonstration av en dermapen-behandling. 

 
Man kan ju alltid läsa om olika behandlingar på hemsidor men det står ju aldrig om det t ex gör ont, hur det känns eller hur det går till. Men nu fick vi se hur behandlingen gick till och fråga "modellen" i real-tid hur det kändes. Det gjorde inte ont, sade hon, det bara kändes lite svidigt och varmt. Så det kan nog vara ett alternativ till att försöka bli av med kycklingskinnet...

 
Och inte nog med det, man fick med sig en trevlig goodie-bag hem också!


Nu gäller det bara att räkna ut vilka behandlingar jag har råd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...