söndag 21 april 2024

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt område jag kan förstöra. Nämligen teater.

Först blev Den goda människan i Sechuan i torsdags inställd,  sen ringde de från teatern och meddelade att soppteatern på onsdag har flyttats fram och igår - när vi glada i hågen åkte till Löfstad för att se Doktor Glas - möttes vi av detta budskap:

 
Så vad göra? Vi bestämde oss för att äta lite på Handelsträdgården i stället och försöka hitta ett nytt datum för föreställningen.

Det fick bli en Tarte Flambé med räkor till mig, som var riktigt god, och en kopp te.



Och sen åkte vi hem. 

Nu hoppas jag innerligt att det här inte är en ny fas i mitt liv, där fler föreställningar blir inställda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...