onsdag 15 maj 2024

Champagneprovning

 
Vi fortsätter att hitta på trevliga aktiviteter i vår kulturförening. Idag var det champagneprovning - i vackra Wadströmska villan, förstås.

Anna och jag åkte dit i förväg och fixade i ordning lite att äta åt dem som kom direkt från jobbet och var hungriga.

Jag såg inte förrän jag lade upp bilden att vi båda faktiskt är med på den! ;-)
 
Pia och Catharina från Bubbles.Inn fixade med själva provningen. Vi tittade på färgen, försökte hitta en doft (vilket inte var helt lätt) och en smak (vilket inte var lätt, det heller). Men vi kämpade på och drack lite till. Och gissade. Doftar det inte gröna äpplen? Eller gelehallon? Visst smakar det jordgubbar lite grann? Osv...

 
Och vi fick veta en hel del som vi inte visste förut. Jag hade t ex inte förstått det här med sötningsgrader innan.

 
Jag får fråga Annika sen. Hon verkade ju lyssna uppmärksamt när jag tränade på att ta selfies med telefonen.


Efter själva champagneprovningen fick vi mer champagne att dricka till olika röror och pajer för att känna skillnaden i smaken med olika mat.


Och vid vårt bord fick vi i alla fall en ny favorit. Det blir André Clouet för oss hädanefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byråtransport med spel

Jag upptäckte att min stora byrå inte får plats i min nya lägenhet, så tänkte sälja den på auktion. Så idag fick jag hjälp av Maria och Klas...