torsdag 19 september 2024

Spelkväll på Tunnis

Nu ikväll var det första spelkvällen hos mig sedan jag flyttade. Det var första gången jag skulle laga mat för så många personer (sju st) i mitt nya kök som är nästan hälften så stort som det gamla, så det var lite pyssligt. Dessutom har jag ju inte listat ut helt hur ugnen och spisen funkar än.

 
Men jag fick till något ätbart till slut. Ingen spottade ut och de flesta tog faktiskt t o m om.

 
Vi hittade ett spel som jag knappt visste att jag hade - Röda tråden. Det var kul men ganska så svårt.

Ser ni månen i bakgrunden?
 
Innan maten gicks det husesyn och min lilla lägenhet fick en hel del beröm. Och utsikten fick väldigt mycket beröm!


Och så fick jag en fin inflyttningsblomma, som jag är övertygad om kommer att trivas här lika mycket som jag gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Spelkväll på Tunnis

Nu ikväll var det första spelkvällen hos mig sedan jag flyttade. Det var första gången jag skulle laga mat för så många personer (sju st) i ...