söndag 28 juni 2026

Hetta!

Usch och fy vad jag avskyr denna hetta! Det går inte att sova och det går knappt att röra sig på dagarna!

Men nu ska det bli bättre = svalare under veckan som kommer, tack och lov!

Det finns dock de som trivs i detta olidliga väder! Mina balkongväxter verkar inte kunna få nog av sol och värme. T ex min Malink-Kalinka-tomat som jag fick av Anneli när den (hon?) var så här liten: 


Hon har växt till sig rejält och har en massa blommor nu.


Jag fick även en liten Candy Tom-tomat (till vänster) av Anneli och köpte ju en lite snackpaprika (till höger) på Östgötadagarna i våras. Då var de så här små:

Och nu har de växt till si en hel del och paprika-plantan har fått flera paprikor som jag bara väntar på ska bli orange (i enlighet med bilden när jag köpte den). 

Det är ju tur att jag är så duktig på att vattna! 

Men nu får det som sagt vara slut på denna värme. Jag hoppas verkligen att väderprognoserna för veckan stämmer... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hetta!

Usch och fy vad jag avskyr denna hetta! Det går inte att sova och det går knappt att röra sig på dagarna! Men nu ska det bli bättre = svalar...