torsdag 30 juli 2009

Björnö/Söderköping

Jag fortsätter att undvika allt vad träning heter och äter mig runt Östergötland i stället.

Idag var Anette, Maria och jag på en liten tur till Vikbolandet. Vi åkte till Björnö Krog och åt thaibuffé till lunch. Maten var ”svenskkryddad”, vilket innebär att den inte går att putsa silver med utan att även den mest kryddrädda svensk kan äta den utan att börja svettas. Det var inte heller direkt gratis men det är en naturskön (grus-) väg dit och det är trevligt att titta ut över marinan medan man äter.


Efteråt åkte vi till Söderköping för att äta efterrätt (= glass). Vi hade tänkt att gå till Smultronstället men kön utanför var ungefär två timmar lång, så vi flanerade omkring en stund i stället och sedan åt vi en helt OK glass på Kanalmagasinet i stället. Tyvärr hade de inte en tio-kilos glassmeny att bläddra i, som ju är det roligaste med Smultronstället.



OBS! att jag inte köpte någonting (förutom mat) på hela dagen. Det är sant - jag har vittnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...