onsdag 29 juli 2009

Skänninge

Jösses, så jobbigt det är att ha semester! En massa saker som måste göras (för att inte tala om att köpas!) och en massa platser att åka till.

Idag tänkte jag åka till Övralid utanför Motala och titta lite och insupa lite kultur men det blev inte så. Av någon anledning hamnade vi i Vadstena som var lika trevligt som vanligt. Och Ladugård 206 var också lika trevligt som vanligt (väldigt god buffé!). Tiden blev lite knapp för Övralid, så rent spontant bestämde vi oss för att åka till Skänninge i stället. Och var det en glad överraskning, eller!!!



Jag har bara varit på Skänninge Marken förut (senaste gången för c:a tio år sedan) och alltid tyckt det var hemskt. Men när det inte är marknad där är det faktiskt urgulligt! Om man bara svänger av från Torget och går några meter hamnar man i en riktig idyll.


Dessutom hittade vi till Musée-Caféet som var både charmigt och billigt - bonus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...