söndag 4 oktober 2009

Ladies’ Night

Igår kväll (fredag) ringde Anette och frågade om jag ville följa med på Ladies’ Night i Himmelstalundshallen (idag lördag) för hon hade fått fribiljetter - och det ville jag förstås. Det var Deluxe-biljetter med fördrink och middag och det gjorde ju inte saken sämre.

Det blev en väldigt lång kväll, vi var där redan 17.30 och minglade omkring i ”Ladies’ Lounge” först. Där blev vi fotade av Aftonbladet…

… och sedan blev vi fotade av en man i vit kostym när vi spelade Black Jack.
(Mannen i den vita kostymen var tydligen någon snickare som är med i TV men jag kände inte igen honom - jag hinner ju aldrig titta på TV!)

Sedan var det förvånansvärt god mat som serverades, både varmrätt och efterrätt med kaffe (te!). Vid det laget hade Marie anslutit också - hon hade varit på Filmfestivalen innan.
Sedan började showen! Den var faktiskt oerhört bra - jag hade ganska högt ställda förväntningar (jag menar, varför skulle annars 4000 kvinnor betala en massa pengar för att se den om den inte var bra!) men det var ändå bättre än förväntningarna. Vi satt väldigt bra också, på golvet riktigt nära scenen. Det jag hade lite svårt för var att så fort någon kom ut på scenen, så reste sig alla upp och det var lite svårt att se - framför allt när det var Andreas Jonsson, för han är så liten! Annars tyckte jag nog att Andreas var bäst (Tornving var roligast men Andreas var bäst!), han har stor scenpersonlighet så liten han är.
De hade också en lite mindre scen mitt på golvet alldeles i närheten av där vi satt, så där såg man lite bättre.
Det var en riktigt bra kväll…
…ända fram till dess att vi skulle hämta ut våra kläder! Helt plötsligt fanns det bara c:a fyra personer som skulle lämna ut kläder till 4000 personer och de övriga femton som stod och hängde när vi kom och lämnade in kläderna var spårlöst förvunna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...