söndag 20 december 2009

Det är inte snön som faller...

I ett försök att kompensera för att jag inte har haft tid att träna någonting på flera veckor, pga av sjukhusvak m m, bestämde jag mig i förmiddags för att ta en riktig powerpromenad.

Nu blev det inte så mycket power av promenaden, eftersom det var så otroligt vackert att jag bara var tvungen att stanna till med jämna mellanrum och fota lite.

Visst är det fint! Man skulle kunna tro att jag bor långt ute på landet men vi har träd inne i stan också!

Efter promenaden skulle jag julstäda och hann precis bli klar med köket...

...när jag fick besök av Lena, som hade med sig glögg, russin, mandlar och saffransbröd. Det tog någon halvtimme att leta fram min glögg-gryta som stod längst inne i ett skåp och var ganska dammig, men till slut hittade jag den!

Ser ni den - den står på bordet närmast kameran (bredvid tomten)!

Annars har det inte hänt något kul på länge (massor av tråkiga saker, däremot men dem pratar vi inte om). Det enda jag har lyckats komma iväg på är ett besök på nyöppnade indiska restaurangen Indra med åtföljande schlagershow på Skandiateatern.

Åh, jag kom dessutom på att jag har undanhållit er ett reafynd! Det är en MissSixty-klänning som jag hittade på Sid and Sally (trevliga typer som har börjat maila till mig!).

Jag kommer inte riktigt ihåg men jag har för mig att den har kostat 1199:- eller 1299:- och jag betalade 299:-

Och så till sist, om jag inte har något att skriva om förrän nästa år, så får jag be att - med hjälp av världens sötaste lille tomtenisse - få önska er

EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...