torsdag 29 april 2010

Releaseparty!

Igår var det äntligen dags för releasepartyt för Anettes bok Kokongen – som vi har längtat efter det! Inte minst för att vi äntligen ska få hålla den riktiga boken i våra små giriga händer och läsa den!

Kokongen av Anette Kindahl

Vi började med att bänka oss på Café Swartz för en berättarstund, där Anette pratade om sin bok och inspirationen till och arbetet med den. Som tur var hade Marie varit förutseende nog att boka biljetter åt oss, annars hade vi nog inte fått plats! Det var knökfullt!

Hårdvaluta!


Högläsning


Efteråt blev det signering…



… och jag hade tänkt köpa på mig ett antal exemplar som presenter och hade dessutom beställningar med mig från jobbet, men därav blev intet! De gick åt som smör och det enda sättet för mig att få tag i det sista exemplaret var att slå ner människan före mig i kön och vrida boken ur hennes medvetslösa händer.

Sedan signerade Anette den…


Vad säger ni om det, va!



Jag nämnde väl att vi är kompisar?



… och efteråt trippade vi iväg till Fröbel för själva partyt. Där bjöds det på goda tilltugg och – naturligtvis – champagne!

Självklart skålades det för författaren. En oerhört trevlig man med mustasch kom rusande och fyllde på glaset varje gång man tog en klunk, så vi skålade en hel del!


Marie – som tydligen fungerar som gängets moraliska kompass – hade som tur var tänkt på att vi kanske skulle ha med oss något, så vi hade införskaffat den största och finaste Phalaenopsisen vi kunde hitta.



Nu ska ni inte tro att vi tycker Kokongen är oerhört bra bara för att vi råkar vara kompisar med Författaren. Nej, vi är i gott sällskap – kolla bara t ex Svenska Dagbladet, Folkbladet, Norrköpings Tidningar, Helsingborgs Dagblad, Värmlands Folkblad och Debutantrecensenten, så får ni se!

2 kommentarer:

  1. Tyvärr kan vi inte läsa Anettes personliga signering till dig. Det är den enda bilden som inte är klickbar...

    SvaraRadera
  2. Ajdå, sicket oflyt! Ska försöka fixa det. Men - ärligt talat vet jag inte om det gör något större skillnad ;-)

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...