tisdag 27 april 2010

Knäppingsborg

Igår var det ”Bara för tjejer” på Knäppingsborg och eftersom det utlovades provsmakningar och rabatter och tävlingar var Annika och jag där.



Bara tjejer!



Vi (dvs jag!) började med att provsmaka lite sushi på Fiskmagasinet...


Tonfisksushi med sjögrässallad – mums fillibabba!

… efter det blev det lite choklad med ost från Norins, förstås!

Mmmm, inte så illa, faktiskt!

Naturligtvis var vi tvungna att gå i köttskola hos Britta och Lennart!

Det var väldigt trevligt men jag tycker fortfarande alla köttbitarna ser likadana ut!

Efter lite provsmakning av bröd från Bagarstugan och en massa cider (alkoholfri!) från både här och där, var det modevisning med kläder från Speet Spirit och Lexington.


Jag vet inte om det bara var jag men jag gillade faktiskt idén med maskerna!

Varken Annika eller jag köpte någonting, faktiskt. Det var i och för sig såååå nära att jag köpte ett nytt kök på Kvänum men jag lyckades behärska mig i sista sekunden. Men det var j-ligt snyggt! Det ska jag ha i min nästa lägenhet!


Är det snyggt eller är det snyggt?



Så här fint är det i Knäppingsborg!

4 kommentarer:

  1. Tänk att vi inte köpte någonting! Inte ens en liten ostbit! Fast mörk choklad tillsammans med blåmögelost - tar ett tag att vänja sig vid...

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte på det hela taget att vi var väldigt duktiga. Men det får inte bli en vana - man har ju sitt rykte att tänka på!

    SvaraRadera
  3. Var du sjuk eller?? Hur kan det vara möjligt att Lisa La Rubia inte hade kpt någonting???
    Vi får ha ett samtal du och jag!!

    Det såg jättetrevligt ut!! Nåsta gång följer gärna med er!!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag skäms nästan - det måste vara Annikas dåliga inflytande! ;-) Det är nog, som sagt, bäst du kommer med nästa gång och ser till att jag inte avviker från den breda vägen. (Men jag köpte ju faktiskt en tunika till dig innan! Jag kanske blev "mätt" då?)

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...