söndag 11 april 2010

Trendsetter

Som jag hade förväntat mig, slog nyheten om att jag hade varit på bio för första gången sedan år noll (visste ni att de har ljudfilm nu?) ner som en bomb i bekantskapskretsen. Inte nog med det, i ett umgänge som mitt där många verkar springa iväg och se alla nya filmer nästan innan de har haft premiär, verkar jag än så länge vara den enda som har sett Alice i Underlandet i 3D. Jag har fått många frågor om hur det var, var det häftigt och så vidare och kände mig nästan populär där en kort stund. Jag börjar känna mig som en föregångare, en trendsetter, någon som alltid har fingret på pulsen och är först med det senaste – en fullständigt ny känsla för mig. Men jag gillar det!

I alla fall ... det var inte det jag skulle prata om. Jag skulle berätta att jag träffade Vidde idag och att han har börjat gå. Dessutom börjar han utveckla en väldigt bestämd personlighet. Följaktligen fick slaven Fasse stå och hålla vakt i en och en halv timme medan Vidde vandrade fram och tillbaka på fönsterbrädet till köksfönstret och pratade med en fluga som hade fastnat mellan fönstren. Sedan fick hans mamma ta över.



Vi åkte också ut lite senare till Viddes nya hus som håller på att byggas utanför stan och då passade Fasse på att filma när han tultade mot bilen för egen maskin. Tyvärr (för er!), så blev filmen för stor för att ladda upp här, så det blir inget av det. Inte heller får ni se några kort på huset – det blir nog fint när det blir klart men än så länge ser det bara ut som en … tja, byggarbetsplats! I stället får ni en bonusbild på Vidde.



Jag hade faktiskt tänkt avsluta med några Djupa tankar här men jag kan inte komma på några och börjar få huvudvärk av att försöka, så vi får ta det någon annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...