måndag 31 maj 2010

In på bara skinnet

Jag är säker på att ni uppmärksammat en viss nedgång i reafynden den senaste tiden. Ni tror säkert att jag har legat av mig, förlorat förmågan, tappat fingertoppskänslan – men ni har fel! Jag är starkare än någonsin!

Jag har faktiskt bara legat lite lågt i väntan på Casalls nästa utförsäljning och – naturligtvis – sommarrean. Jag gör bara några spontana reafynd då och då för att motionera visakortet, som idag t ex.

På väg till apoteket råkade jag passera Södra Päls som har total utförsäljning. Jag hade inte några planer på att köpa något, jag gick bara in och kollade av ren nyfikenhet. Så här gick det:


En svart skinnjacka, Rock'n Blue, har kostat 2199kr, jag betalade 659kr


En vit skinnjacka, Jofama by Kenza, har kostat 1995kr, nedsatt 50% till 995kr

Ett par röda skor med stenar, Fonnesberg, har kostat 1299kr, jag betalade 389kr


Så där ser ni – fortfarande i toppform! Ser ni förresten vilka bruna fötter jag har? Jag berättade ju tidigare om brun-utan-solsprayen jag köpte. Och nu har jag lärt mig vad ”gradvis” betyder. Jag ställde mig i badkaret i går kväll och sprayade hela benen – ingenting hände. Så då sprayade jag en gång till. Fortfarande ingenting! Så jag sprayade ytterligare en gång! Och i morse vaknade jag med jättebruna ben! Lite väl bruna, faktiskt, eftersom kontrasten mot den vita överkroppen blir ganska så stor. Och inte gick det bort när jag duschade och peelade mig, heller. Jag får nog ha antingen långbyxor eller långärmat tills det har skavts av lite. Annars är jag riktigt nöjd med resultatet. Det ser hyfsat äkta ut (förutom att det blev lite för mycket), inte randigt eller orange och inga morotsfärgade handflator, heller, tack vare att det är spray. Ytterligare ett lyckat reafynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...