lördag 18 september 2010

Dold förmögenhet?

Idag när jag var på stan hade jag med mig en liten påse med byrålådsguld (ni vet, gamla vigselringar och armband m m man ärvt under åren och som man aldrig skulle komma på tanken att använda). Jag har sett annonserna nu en längre tid att guldpriset är rekordhögt och att man kan byta ut sitt gamla guld mot pengar och alltså tog jag med mig lite blandade smycken till Guldkompaniet.

Det visade sig vara en hel del pengar som bara låg och tog upp plats i byrålådan. Jag fick 8300kr i kontanter och så passade jag på att skaffa mig ett par nya örhängen också. Dem tänkte jag ha på festen ikväll. Vad tycker ni? Fina, va?
Förutom örhängena hade jag inte ett dugg med mig hem från stan (jag lovar!). Jag hann helt enkelt inte handla någonting. Däremot åkte Vidde och jag rulltrappa 29 gånger. I sträck. Det var jättekul! Tyckte Vidde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...