fredag 11 mars 2011

Utsikt från en träningscykel



Här kommer Dagens träningsbild. Enligt Sadist-Mats skulle ju just cykling vara bra för min höft, så idag gick jag i väg till gymmet och tillbringade första kvarten med att leta efter träningscyklarna. De håller tydligen på och lägger om golvet så de har flyttat på allting! Jag hittade en cykel till slut som jag tillbringade 20 minuter på. En fråga till er som kan det här med träningscyklar och spinning och sån’t (jag är ju mer en crosstrainer/stairmaster-tös själv!): hör det till träningen det här med att man hela tiden glider ner/fram på sadeln och måste ta spjärn med armbågarna för att inte ramla av helt och hållet, eller är det någon inställning jag har missat?

I alla fall får vi se hur höften uppskattar cyklingen – än så länge känns det ganska bra!

Sedan måste jag bara nämna hur synd det är om mig! I onsdags var jag bjuden på The King’s Speech av Företaget-jag-har-sagt-upp-mig-ifrån (alltså bjuden, som i ”kostar gratis och dessutom bjuder vi på popcorn och läsk till filmen”) och var tvungen att tacka nej p g a att jag inte kan sitta i en biostol i två timmar utan att få ont i höften. Inte nog med det, medan jag satt hemma och tyckte synd om mig själv ringde Inger och frågade om jag ville följa med på pubquiz. Återigen var jag tvungen att tacka nej eftersom jag definitivt inte kan sitta på en träbänk i över två timmar utan att få ont i höften. Det händer aldrig annars att jag blir bjuden på två saker en och samma onsdag men naturligtvis måste det ju göra det när jag måste tacka nej! Life’s a bitch!

Som tur är kunde jag i alla fall gå och äta födelsedagspaj med glass hos A och U igår kväll, där hade de åtminstone en liten väggsnutt som jag kunde stå lutad mot!

Och idag är det ju fredag – eller ”Sushi och Ben & Jerry’s Chocolate Macadamia-dagen” som den heter på La Rubiska.

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte så mycket om spinning men vi kan prata om det när vi ses nästa vecka.
    Jag är utbildad spinningsinstruktör! Dont forget!
    Sushi och B&J!!!?????

    Skämtar du??? Jag vill också ha.

    Tack för igår förresten. Bussen kom inte så vi alla som var där väntade typ 25minuter till nästa kom. Men det gick bra.
    kram
    PS Kolla på FB om UF mässan :)

    SvaraRadera
  2. "Jag kan inte så mycket om spinning..."! Nähä, OK - men jag hoppas det klarnar nästa vecka!
    Jä...-dra buss, men skönt att du åtminstone inte fick stå där alldeles ensam! Känner jag dig rätt hade du säkert ett tiotal nya FB-kompisar när bussen väl kom :-)

    SvaraRadera
  3. Ha ha vad du överdriver!! !Känner du mig?? :P

    kram

    SvaraRadera

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...