lördag 2 april 2011

Ledig USA

Puh, vilken hemsk vecka jag har haft! Det har varit full rulle på jobbet som har spillt över på kvällarna och i torsdags var jag på förmodligen det värsta årsmötet jag någonsin varit med på i föreningen där jag bor. Det är tur att ingen var beväpnad för då hade ni läst om det i tidningen redan, så illa var det! Så nu har jag bestämt mig för att flytta! Jag ringde mäklaren i fredags och bestämde en tid för värdering av min lägenhet och jag har anmält mig till visningen av en annan lägenhet på måndag. Den är inte vad jag vill ha men jag måste ju börja någonstans. Faktum är att lägenheten jag bor i är vad jag vill ha men med en styrelse som består Herr Schicklgruber (även känd som Führern från Farsta), Psykfallet och Mullvaden börjar det ärligt talat kännas lite skrämmande och det är nog bäst att flytta innan antingen väggarna ramlar in eller vi blir kollektivt skadeståndsskyldiga.

Så igår när jag köpte mina helgtulpaner passade jag på att köpa den antagligen sista grejen till den här lägenheten (ingen idé att köpa nytt när man inte vet vart man ska flytta), en söt röd vas.



Nästa vecka är jag ledig USA (Utan Särskild Anledning), jag ska försöka bli av med lite semesterdagar innan jag avslutar min mer än 10-åriga karriär som livegen (eller ”konsult” som det också kallas) och börjar anpassa mig till livet som statligt anställd. Så det passar ju bra att jag börjar flyttstäda så smått. Om jag hinner vill säga, jag har redan lyckats boka in större delen av veckan med diverse behandlingar – nagelvård, massage, ansiktsbehandling, luncher och fika, shopping, spelkväll, förhoppningsvis lite Quality Time med Den Stora Kärleken (även känd som Fasses Vidde), After Work (med en annan mening än vad ni tror!) och nu tillkommer ju ett antal lägenhetsvisningar också. Förmodligen kommer det att bli skönt att komma tillbaka till jobbet för att vila upp mig nästa måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...