lördag 13 augusti 2011

Fynduppdatering 3 – Höst


När jag stod och huttrade på perrongen i Katrineholm i onsdags var det väldigt tydligt att det snart är höst, så det är ju tur att jag har ägnat en stor del av sommar-shoppingen till att förbereda mig inför den.

Jag upptäckte bl a att jag har köpt tre gröna plagg nästan på raken, så därför bestämmer jag att mitt färg-tema för i höst är grönt!

Maxikjol Custommade från Miss Greta 640kr (1599)

Grön kavaj Snob från Speet Spirit 649kr (1099) - passar väldigt snyggt ihop med kjolen ovan

Tunika BZR från Ellos 349,30kr (999)

Men allt kan ju inte vara grönt, så jag har inhandlat andra färger också.

Svart maxikjol från Indiska 90kr (249)

Brun tunika/klänning Snob från Speet Spirit 499,50kr (999)

Mönstrad blus Bruuns Bazaar från Systrarna Owens 780 kr (1299)

Nästan vit blus Fornarina från Miss Greta 380kr (999)

Cardigan Malene Birger från Sid and Sally 399kr (1499)

Vit top Snob från Speet Spirit 249,50kr (499)

Och man måste ju ha skor också...

Ankelboots från Vagabond 500kr (1000)
Jag har inget emot hösten men jag avskyr den här tiden när man inte vet vilket väder det är. Det är svinkallt om mornarna när jag ska till jobbet men sedan kan det bli riktigt varmt lagom till jag ska därifrån. I torsdags hade jag lager-på-lager och t o m halsduk på mig på morgonen för att det var så kallt och sedan fick jag hålla på och ömsa plagg efter plagg under dagen tills det var dags att gå hem.

Ett annat problem är att jag inte har plats för alla mina kläder i lägenheten och måste släpa upp "fel-säsongskläder" på vinden varje gång årstiderna växlar (ett problem som jag hoppas får en lösning när jag flyttar in i min nya lägenhet - framförallt som jag inte har något vindsförråd där!). Nu, när jag känner att det kan behövas lite varmare koftor och tröjor emellanåt, måste jag springa upp på vinden nästan dagligen och leta efter lämpliga plagg. Mina grannar undrar nog vad jag har för mig där. Samtidigt dör ju hoppet aldrig om en sista värmebölja, så det är inte dags att lägga undan sommarklänningarna än - väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...