måndag 15 augusti 2011

Teaterloppis

Ursäkta kvalitén på bilderna men det är den förb-de nya kameran!
Ända sedan jag hörde att det skulle vara loppis på Arbis, har jag legat i hårdträning och förberett mig minutiöst. Jag har polerat Visa-kortet, vässat armbågarna och provsprintat de hundra meterna från jobbet och upp till Arbis flera gånger för att vara säker på att jag inte missar något, så när dörren slogs upp kl 12 idag var jag redan där. Mina arbetskamrater tog det lite lugnare och tillät sig äta lunch först och följde sedan efter i sakta mak. Därför är det så mycket mer förvånande att jag faktiskt var den enda som inget köpte.

Jag funderade på Halloween-häxan…
...en eller ett par roliga peruker,
eller kanske en hatt!

Och medan jag irrade omkring och velade, passade Therése på att köpa blommor för 5kr stycket,
David köpte en bok för 2kr,
och Jessica köpte en… öh… - faktum är att hon inte riktigt vet vad det är – men den kostade bara 3kr!

Jag får gå dit i morgon igen och göra ett nytt försök…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...